۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶

معاون آموزش و پرورش مازندران:

۹۰ واحد تولیدی برای پوشش یکسان مدارس مازندران فعال شد

۹۰ واحد تولیدی برای پوشش یکسان مدارس مازندران فعال شد

ساری - معاون آموزش‌وپرورش مازندران گفت: ۹۰ واحد تولیدی برای طرح پوشش یکسان دانش آموزان استان فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شعبانی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران مشکل مهم در طرح پوشش دانش آموزان در سال‌های قبل را عدم شفافیت مالی، نرخ‌های متفاوت و مد لباس بیان کرد و گفت: ۳۰ درصد مدارس استان در سال گذشته تحت پوشش یکسان قرارگرفته‌اند.

شعبانی یادآور شد: این در حالی است که در سال ۹۳ تا ۹۴ فقط ۱۰ تولیدی که فقط لابی‌گر تولیدی‌های دیگر بودند فعالیت می‌کردند اما در طرح جدید کارگاه‌های کوچک فعال شدند و۹۰ واحد تولیدی درزمینهٔ پوشاک دانش آموزان کار می‌کنند.

وی تمرکز بر مدارس هنرستان را امری مهم برشمرد و گفت: سال قبل بیش از ۲۰ هنرستان درگیر طرح پوشش یکسان شدند و این طرح به‌عنوان فرصت اقتصادی در سال‌های آتی به هنرستان‌های استان واگذار می‌شود.

معاون آموزش‌وپرورش مازندران درباره اوقات فراغت بابیان اینکه این طرح یک فرصت برای دانش آموزان محسوب می‌شود اظهار داشت: برای تابستان سال جاری ۸۰۰ پایگاه تابستانی پیش‌بینی‌شده است و ۴۳ کانون فرهنگی نیز در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مهم‌ترین نکته در بخش اوقات فراغت این است که به آن نگاه اقتصادی نداریم و به‌عنوان یک پیوست فرهنگی به اوقات فراغت توجه می‌کنیم.

شعبانی اردوی بنیاد علوی و اردوی زیارت اولی‌ها ازجمله طرح‌ها است و گفت: امسال ۳۰۰ نفر از دانش آموزان مناطق محروم به اردوی علوی اعزام می‌شوند.

عیسی میر شفیعی  معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش مازندران نیز با اشاره به هدایت دانش آموزان در پژوهشراهای دانش‌آموزی اظهار داشت: آموزش‌وپرورش با بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری برای توانمندسازی دانش آموزان همکاری و تفاهم‌نامه دارد.

وی  جشنواره خوارزمی و جابربن حیان را دیگر برنامه‌های فراروی بیان کرد

کد خبر 4332467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha